tisdag 8 oktober 2013

Inspiration Konstnär Verk Idéer

Jag har väldigt många idéer om ett verk som jag vill tolka. Jag kan inte bestämma mig om jag vill göra en video eller om jag vill ta ett fotografi. Fördelen med att göra en musik video är att det känns enklare att få fram mitt budskap än om jag tog ett fotografi. Men sedan tar det mycket längre tid att göra en musik video än ett fotografi och eftersom vi inte har all tid i världen kan det kanske vara smartare att ta ett foto.

Efter att ha tänkt ett tag bestämde jag mig för att göra en musik video för att det är det jag tycker är kul att göra och det kändes lättare att få fram mitt budskap genom en video.

Efter att ha lyssnat igenom deras låtar säkert hundra gånger, bestämde jag mig tillslut att göra en tolkning av deras låt "Unpredictable". Jag satt fram och tillbaka och försökte bestämma vilken låt jag ville ta. Jag valde Unpredictable för att det först och främst är en bra låt. Sedan valde jag även den för att jag gillar budskapet som låten ger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar