onsdag 16 oktober 2013

Skisser Inspiration Konstnär tolkning av verk

Nu har jag gjort en skiss till mitt verk. Eftersom att jag ska göra en musik video gjorde jag en "storyboard" där jag med ord beskrev varje scen i videon. Innan det gjorde jag även en tankekarta där jag tolkade låten för att försöka förstå vad den handlade om genom att lyssna på låttexten. 

Så jag tolkade låten när jag lyssnade på den är att den handlar om en kille som gillar en tjej, men tjejen är "oblivious" alltså hon är omedveten om detta även fast han försöker visa hans känslor för henne. De sjunger låten i både nutid och dåtid, dvs att de förklarar hur det var förr och hur det kommer att bli nu. Förr försökte han visa hans känslor på ett "blygt" sätt men nu har han bestämt sig nu ska han verkligen visa henne att han gillar henne. Sedan innan varje refräng - vid bryggan märker man att han faktiskt får tjejen och det visar de genom att säga "I never wanna be that guy who doesn't even get a taste, no more having to chase to win that prize" jag tolkade de som att han inte behöver "jaga"henne längre för att han redan har "priset"

Hur jag vill visa min tolkning av verket är att jag ska göra en musik video där en kille då när han är yngre försöker visa att han gillar en tjej men det går inte så bra sendan när de är några år äldre visar han "på riktigt" att han gillar henne och han får tillslut tjejen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar