torsdag 14 november 2013

Färdigt Inspiration Konstnär Verk

Mitt verk är nu färdigt. Det var inte så svårt att hitta något nytt att göra efter jag insett att jag inte kunnat göra min musikvideo. Jag tänkte om min ide lite och tolkade verket på ett annat sätt än vad jag tänkt tidigare eftersom jag tycket det skulle bli bättre. Jag tänkte att låten behöver ju faktiskt inte handla om att en kille sjunger till en tjej utan den kan bara handla om vem som helst som vill ha något de inte kan få. Så det var så jag tolkade verket. Med min bild tänkte att jag tjejen liksom drömde sig bort på något sätt och tänkte på något hon aldrig kommer kunna få - att vara i rymden. Det jag ville få fram var att det är inte omöjligt att vara i rymden men troligtvis kommer det inte att hända och det är lite de låten handlar om. Bilden är svartvit för att det är som att hon inte är nöjd med det hon har utan hon vill ha mer och de är också min tolkning av låten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar