onsdag 9 april 2014

Musikvideo Utvärdering

Hur har ni arbetat med berättargrepp? Hur har ni försökt få fram handlingen/ känslan i videon? Ge konkreta exempel
Eftersom videon ska en både glad och sorgsen känsla så visade vi det genom att vara glada medan vi hade en kall färg i videon som då skulle representera den sorgsna känslan. Jag tycker dock inte att känslan/handlingen kom fram i musik videon. Låten handlar om två personer (jag och Moa i detta fall) som är glada så länge de är med varandra, även fast något händer, och det tycker inte jag kommer fram alls i videon.


Blev videon som ni tänkt er?
Videon blev inte alls som vi tänkt oss! Vi tycker båda att materialett var dåligt, så det var svårt att göra något bra av det. Sedan när vi försökte redigera och göra det bättre var det ganska svårt. Handlingen/känslan kom inte alls fram i videon och det gjorde så att videon blev ännu sämre enligt mig.


Vad är du nöjd med?
Det finns inte mycket jag är nöjd med! De få saker jag är nöjd med är låt valet och idéen till videon. Även fast vårt budskap inte kom fram i videon tycker jag ändå att vi hade en bra idé.


Vad kunde ni gjort bättre?
Det finns mycket vi kunde gjort bättre! Vårt material var inte alls bra, så om vi hade haft bättre material hade videon så klart blivit bättre. Vi var lite stressade pga tidsbrits så om vi hade haft mer tid hade vi kunnat lägga mer tid och varit mer noggranna med vårt filmande och redigerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar